Tuesday 20 August 2013

Tiga Pasangan Gay Bercium Di Tempat Awam Untuk Perhatian

Tiga Pasangan Gay Bercium Di Tempat Awam Untuk Perhatian
Di Guangzhou, tiga pasangan ini telah bercium di tengah orang ramai untuk mencuri perhatian mereka. PAsangan ini cuba meminta simpati orang ramai mengenai perkahwinan homoseksual serta layanan ke atas mereka. Mereka juga meminta kerajaan untuk mansuhkan undang-undang yang melarang mereka untuk berkahwin sejenis.


Dan boleh saya katakan yang mereka ini bodoh. 


“Kaum Luth pun telah mendustakan ancaman-ancaman (Nabinya). Sesungguhnya Kami telah menghembuskan kepada mereka angin yang membawa batu-batu (yang menimpa mereka), kecuali keluarga Luth. Mereka Kami selamatkan di waktu sebelum fajar menyingsing, sebagai nikmat dari Kami. Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur. Dan sesungguhnya dia (Luth) telah memperingatkan mereka akan azab-azab Kami, maka mereka mendustakan ancaman-ancaman itu.” (QS. Al Qamar, 54: 33-36) !

Luth hidup semasa dengan Ibrahim. Luth diutus sebagai rasul atas salah satu kaum tetangga Ibrahim. Kaum ini, sebagaimana di-utarakan oleh Al Quran, mempraktikkan perilaku menyimpang yang belum dikenal dunia saat itu, yaitu sodomi. Ketika Luth menyeru mereka untuk menghentikan penyimpangan tersebut dan menyampai-kan peringatan Allah, mereka mengabaikannya, mengingkari kenabi-annya, dan meneruskan penyimpangan mereka. Pada akhirnya kaum ini dimusnahkan dengan bencana yang mengerikan.



No comments :

Post a Comment