Thursday 5 September 2013

Wanita Cantik Ini Wanita Terkuat Didunia



Lahir pada tahun 1992, di bandar perlombongan Krivoy Rog, Ukraine, Varya Akulova menunjukkan kemampuan fizikal yang luar biasa dari usia yang sangat muda. Ketika dia baru berusia satu tahun, Varya boleh melakukan handstand. Pada usia tiga tahun ia mula melakukan rutin akrobatik dengan orang tuanya, dan pada usia empat tahun ia sudah melakukan latihan powerlifting. Varya mampu mengangkat beban besar apabila gadis-gadis lain seusianya sibuk bermain dengan kawan-kawannya.

Anak kepada pekerja sarkas Yuriy akulov dan Larisa Akulova, Ketika Larisa ibunya hamil, ayahnya membuat rancangan untuk mempunyai anak dengan kekuatan besar yang akan membantu dia dalam aksi sarkas di mana mereka bekerja. Ketika ibunya melahirkan seorang puteri, ayahnya menyedari bahawa keinginannya untuk memiliki seorang putra yang kuat tidak akan menjadi nyata.

Pada akhirnya Varya pun dilatih ketahanan fizikal oleh ayahnya dan Keluarga mula membuat penampilan di beberapa bandar di Ukraine. Mereka membuat aksi akrobatik untuk awam dan akhirnya Varya menjadi terkenal di Rusia. Banyak orang yang hadir bertepuk tangan tanpa atas aksinya .

Beberapa orang menentang cara mereka mendidiknya. Seorang lelaki dikerumunan banyak orang merasa bosan dengan orangtuanya dan dia mengatakan kepada mereka seharus dia 9Varya) dibawa ke dapur sehingga dia boleh tahu bagaimana memasak untuk calon suaminya. Seorang lelaki lain berpendapat bahawa jika dia terus angkat benda berat ia akan kelihatan seperti seorang lelaki.

Beberapa surat khabar di Ukraine menulis artikel negatif mendakwa itu buruk bagi seorang gadis untuk berlatih menjadi olahraga. Seorang lelaki lain dari orang ramai berteriak selama persembahan jalanan, "Tidak ada orang yang akan berkahwin dengan seorang wanita yang kuat." Banyak orang mengatakan kepada keluarganya bahawa itu adalah tempat untuk anak lelaki untuk menjadi yang kuat tetapi seorang gadis harus belajar menenun dan memasak makanan.

No comments :

Post a Comment